W pomieszczeniach szkoły dyrektor ma obowiązek zapewnić właściwe oświetlenie, wentylację i ogrzewanie. Instalacje grzewcze w szkole powinny być zaopatrzone we właściwą aparaturę kontrolą i pomiarową zapewniającą bezpieczeństwo.
W salach lekcyjnych należy zapewnić temperaturę co najmniej 18 C. Jeśli nie będzie to możliwe dyrektor musi zawiesić zajęcia powiadamiając o tym organ prowadzący szkołę.
Dyrektor szkoły może zawiesić zajęcia na czas oznaczony, za zgodą organu prowadzącego szkołę, w przypadku gdy:
temperatura zewnętrzna mierzona o godzinie 21.00 w dwóch kolejnych dniach poprzedzających zawieszenie zajęć wynosi – 15 C lub jest niższa,
na terenie szkoły wystąpiły zdarzenia, które mogą zagrozić bezpieczeństwu uczniów
Pracodawca zapewnia w pomieszczeniach pracy temperaturę dostosowaną do rodzaju wykonywanej pracy, w zależności od tego:
jakimi metodami jest wykonywana i
jakiego nakładu wysiłku fizycznego wymaga.
Temperatura w pomieszczeniach pracy nie może być niższa niż 14 C (287 K) chyba, że względy technologiczne na to nie pozwalają. Temperatura w pomieszczeniach biurowych i w tych w których wykonywana jest lekka praca fizyczna należy zapewnić temperaturę nie niższą niż 18 C (291 K). Pomieszczenia i stanowiska pracy powinny być zabezpieczone przed niekontrolowaną emisją ciepła oraz przed napływem chłodnego powietrza z zewnątrz,
Rozporządzenie ministra edukacji narodowej i sportu z 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2003 r. nr 6, poz. 69 ze zm.) - § 2, § 3, § 17, § 18 ust. 2, § 31.
Rozporządzenie ministra infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2002 r. nr 75, poz. 690, ze zm.) - § 135 ust. 1.
Rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jedn.: Dz.U. z 2003 r. nr 169, poz. 1650) - § 30.