Każdy członek rady pedagogicznej, który zauważy błąd w protokole, ma prawo, a wręcz obowiązek zareagowania na taką sytuację. Gdy dyrektor nie naprawi nieprawidłowości, nauczyciel może złożyć w tej sprawie skargę do organu prowadzącego lub organu nadzoru pedagogicznego.
Zdarza się, że w protokole rady pedagogicznej zostanie zauważony błąd, niejasność, niewłaściwa interpretacja wypowiedzi, zbyt ogólna informacja lub jej brak, niezgodność z faktami. Tymczasem protokół to zapis sprawozdawczy z jakiegoś wydarzenia, np. zebrania. Powinien w sposób szczegółowy, ścisły, przejrzysty, wierny relacjonować fakty, odzwierciedlać rzeczywisty przebieg zebrania. Jeżeli zapisy protokołu z zebrania rady są niezgodne z przebiegiem obrad, czyli faktami, bezwzględnie należy wnieść poprawki do protokołu.
Każdy członek rady pedagogicznej ma prawo, a nawet obowiązek złożenia wniosku o wniesienie poprawki do protokołu. Wniosek należy odczyta
na zebraniu. Wniesienie poprawek wymaga przestrzegania zapisów regulaminu rady pedagogicznej w tym zakresie. Wniesienia poprawek dokonuje się na kolejnym zebraniu. Rolą przewodniczącego rady jest zapewnienie, by w porządku każdego zebrania znalazł się punkt: „Przyjęcie protokołu z ostatniego zebrania”.
Wprowadzenie poprawki do protokołu odbywa się formalne, czyli poprzez głosowanie. Treść poprawki musi być ustalona przed głosowaniem. Poprawka powinna być zredagowana w zrozumiały i przejrzysty sposób, aby intencje wnioskodawcy nie budziły wątpliwości. Jeśli poprawka zostanie przyjęta, to należy ją wpisać do protokołu.
Regulacje zawarte w regulaminie rady pedagogicznej, istotne dla wnoszenia poprawek to:
metody zapoznawania rady z treścią protokołu (rada musi znać treść protokołu, aby móc zdecydować czy przyjmuje go, czy niezbędne będą poprawki). Najczęściej regulaminy rady przyjmują w tym zakresie następujące rozwiązania:
pozostawienie protokołu do wglądu w konkretnym, ustalonym miejscu i czasie (np. w sekretariacie, w ciągu 7 dni), w celu umożliwienia członkom rady wniesienia ewentualnych poprawek w jego treści, w ustalony sposób (np. na piśmie, do przewodniczącego rady),
odczytanie protokołu na kolejnym zebraniu rady i zgłoszenie ewentualnych poprawek po odczytaniu protokołu,
sposób głosowania w sprawie ustaleń rady - na ogół rozstrzygnięcia zapadają zwykłą większością głosów przy obecności 2/3 członków rady.
Liczy się faktyczna liczba głosujących
W głosowania istotna jest liczba faktycznie głosujących nauczycieli, czyli tych obecnych w chwili głosowania, a nie liczba nauczycieli, która zgłosiła się na zebranie rady pedagogicznej, czyli podpisała listę obecności. Bywa, że ktoś zostaje zwolniony z uczestnictwa w części zebrania i z tego powodu nie uczestniczy w głosowaniu. W sytuacjach spornych zaprotokołowanie liczby osób głosujących chroni przed formalnymi zarzutami.
Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572, ze zm.).