Arkusz organizacji pracy szkoły wraz z aneksami stanowi dokumentację szkoły o czasowym znaczeniu praktycznym. Po upływie 25 lat przechowywania podlegają brakowaniu. Dokumenty te dyrektor może udostępnić zgodnie z zasadami udostępniania informacji publicznej. »
Od 1 października minister edukacji narodowej prowadzi elektroniczną platformę nadzoru pedagogicznego. Platforma jest dostępna przede wszystkim dla realizatorów zadania w zakresie nadzoru. Będą z niej korzystać także dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie i rodzice. »
Rada pedagogiczna może ustalić sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, aby doskonalić pracę szkoły lub placówki – to przykład najważniejszej nowości wśród kompetencji rady pedagogicznej. Nowych kompetencji przybyło także radzie szkoły i radzie rodziców. »
Szczegółowa organizacja dowozu uczniów szkolnym autobusem, w tym sprawy dotyczące np. czasu oczekiwania na przyjazd, powinny być najpierw wskazane w specyfikacji zamówienia przy wyborze oferty, a następnie w umowie z przewoźnikiem i regulaminie przewozów. »
Dyrektor może zlecić nauczycielowi realizację dodatkowych zadań na podstawie umowy cywilnoprawnej. Może to dotyczyć np. zadań związanych z procesem dydaktycznym i opiekuńczym, ale wykraczających poza zakres i czas wykonywanej pracy nauczycieli. »