Dyrektor nie jest zobowiązany do wszczynania procedury formalnej oceny pracy nauczyciela, na którego wpływają skargi. Taka procedura powinna być natomiast wszczęta, jeśli w wyniku podjętych czynności wyjaśniających, służących weryfikacji formułowanych pod adresem nauczyciela zarzutów, dyrektor uzna, że dokonanie oceny pracy nauczyciela jest konieczne. »
Zasady klasyfikacji śródrocznej zdecydowanie odbiegają od reguł klasyfikacji rocznej. Najważniejsza różnica polega na tym, że klasyfikacja śródroczna nie ma żadnych konsekwencji prawnych, jeśli zajęcia edukacyjne nie są kontynuowane w kolejnym okresie. »
Ponosząc odpowiedzialność za właściwe prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, dyrektor musi systematycznie poddawać ją kontroli. Przegląd stanu dokumentacji po pierwszym półroczu pozwoli mu na bieżąco uzupełniać braki i korygować błędy w tym zakresie. »
Diagnozę przyczyn trudności w nauce u ucznia, który nie posiada wcześniej wydanej opinii, przeprowadza poradnia psychologiczno--pedagogiczna. Wniosek w tej sprawie przekazuje dyrektor szkoły za zgodą rodziców i po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. »
Od 22 stycznia 2016 r. m.in. placówki oświatowe mają możliwość składać wnioski o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Działanie 1.3. Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach. Dofinansowanie można przeznaczyć m.in. na wymianę okien lub modernizację źródeł ciepła. »
Dyrektor placówki oświatowej nie ma obowiązku zapewnienia rodzicom przywożącym i odbierającym dzieci dogodnego dla nich miejsca postoju przed szkołą. Jego zadaniem jest natomiast zapewnienie bezpieczeństwa uczniom, w tym m.in. wyznaczenie szlaków komunikacyjnych wychodzących poza teren placówki. »